Autorzy warsztatów



Ewa Solarz

Ukończyła historię sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Autorka książek dla dzieci popularyzujących design D.E.S.I.G.N. (wydawnictwo Dwie Siostry) oraz Ilustrowany Elementarz Designu (wydawnictwo Wytwórnia). Dziennikarka i popularyzatorka wzornictwa, prowadzi internetowy poradnik wnętrzarski www.domplusdom.pl. Współpracuje z Łódź Design Festiwal. Jest kuratorką Edukreacji części festiwalu skierowanej do dzieci i Must Have cyklicznego plebiscytu i wystawy prezentujących najciekawsze produkty polskich projektantów wdrożone do produkcji. Współpracuje z festiwalem Kids love design w Szczecinie i Zamkiem Cieszyn. Kuratorka wystaw designu w tym Forest and Meadow – Polish Design (2013). Organizuje i prowadzi warsztaty promujące i oswajające dzieci z wzornictwem przemysłowym.


Dominika Zborowska

Ukończyła Państwowe Liceum Plastyczne, o profilu reklama wizualna. Absolwentka Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie w latach 2008 – 2013 studiowała Edukację Artystyczną otrzymując tytuł magistra sztuki. Drugi kierunek - studia kulturoznawcze ukończyła w Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej "Ignatianum" w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas pracy w różnych instytucjach kulturowych i edukacyjnych: m.in. w Galerii Sztuki Współczesnej i Myślenickim Ośrodku kultury i sportu, gdzie prowadziła kreatywne zajęcia dla dzieci. Pracowała również w pracowniach: konserwatorskiej i rzeźbiarskich m.in. przy projektach mozaiki kościołów w Szczecinie, w Trzemeśni. W wolnych chwilach realizuje swoje zainteresowania skupione wokół dziedzin takich jak: malarstwo, rysunek, grafika komputerowa, animacja, historia sztuki, psychologia. Obecnie pracuje w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli.


dr Edyta Lisek-Lubaś

Plastyk, ilustrator, edukator, surdopedagog, tyflopedagog, grafik komputerowy, dekorator wnętrz. Absolwentka Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie (2005). Autorka programu edukacyjnego dla osób niesłyszących i słabosłyszących Powiedz mi, co widzę realizowanego w ramach projektu „Dostępne Muzeum” realizowanego przez Muzeum Regionalne w Stalowej Woli. Autorka warsztatów dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, dla osób niesłyszących i słabosłyszących, a także dla osób niewidomych i słabowidzących opracowanych na podstawie innowacyjnych programów edukacyjnych stworzonych przez ekspertów z Polski i z zagranicy, w ramach polsko-ukraińskiego projektu „Muzea bez barier. Koalicja muzeów polskoukraińskich na rzecz profesjonalnej obsługi niepełnosprawnego zwiedzającego”. Wiceprezes Stowarzyszenia Niesłyszących „Surdostal” w Stalowej Woli. Współautorka publikacji Ekosurdodizajn, czyli ekologiczne zabawki dla dzieci z dysfunkcją słuchu. Kierownik projektu Ekosurdodizajn realizowanego z dotacji Fundacji Orange. Współautorka książki dla dzieci Wyspa przedsiębiorcy.


Dominik Berliński

Animator warsztatów na placu zabaw Imagination Playground.
Od 2006 r. prowadzi Centrum Kontroli Placów Zabaw, które w 2012 roku przekształciło się w Spółkę z o.o., gdzie objął stanowisko Prezesa Zarządu oraz Dyrektora Technicznego. W maju 2014 roku dołączył do grona certyfikowanych międzynarodowych inspektorów placów zabaw jako Outdoor Annual Inspector. Dodatkowo występował jako biegły sądowy w sprawach dotyczących wypadków na placach zabaw oraz był zatrudniany jako ekspert przez Inspekcję Handlową w sprawach dotyczących niebezpiecznych sal zabaw. W grudniu 2014 roku został wpisany na listę biegłych sądowych przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu.
Klockami Imagination Playground zainteresował się w marcu 2014 r., przygotowując się do przeprowadzenia wykładu o idealnym eksponacie na corocznej konferencji dla Centrum Nauki pt. "Interakcja-Integracja". Klocki miały być tym właśnie idealnym - bezpiecznym, pobudzającym kreatywność i rozwój eksponatem. Od tego czasu Centrum Kontroli Placów Zabaw zostało dystrybutorem klocków Imagination Playground i nabyło swój własny mobilny zestaw, który jest wynajmowany przez szkoły, przedszkola, świetlice środowiskowe, fundacje i klubokawiarnie, by uatrakcyjnić dzieciom czas. Dominik Berliński sam od czasu do czasu chętnie podejmuje się animacji zabawy klockami, samemu przy tym dobrze się bawiąc i inspirując się kreatywnością dzieci.


Tomasz Cieszyński

Trener warsztatów z druku 3D. Absolwent AGH kierunku mechatronika. Drukiem 3D zajmuje się od ponad 2 lat. Sam buduje drukarki 3D i projektuje modele do wydrukowania. Swoją pierwszą wielkogabarytową drukarkę 3D w technologii FDM zaprojektował na potrzeby pracy magisterskiej. Interesuje się innowacyjnymi technologiami oraz konstruowaniem maszyn i mechanizmów.


Karolina Perrin

Trener kreatywności i design thinking. W ramach tej działalności współpracowała z: Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy w ramach projektu dostępności miasta, Centrum Nauki Kopernik w ramach projektu Uzdrowisko Warszawa i europejskiego projektu inkubatorów wiedzy KiiCS, Konsulatem Amerykańskim w ramach warsztatów technologicznych, TEDxKraków, Design Thinking Week i Małopolskim Urzędem Marszałkowskim w kontekście powstającego Małopolskiego Centrum Nauki.
Dyplom magistra design uzyskała w Ecole des Beaux Arts w Nancy, studiowała również w Kanadzie na Concordia University oraz w Krakowie na ASP. Od 7 a prowadzi firmę projektową KarekDesign specjalizującą się w łączeniu nowych technologii z kreatywnością. Autorka wielu eksponatów interaktywnych na całym świecie. Pomysłodawca i projektant pierwszej w Polsce interaktywnej galerii dla najmłodszych Bzzz! w Centrum Nauki Kopernik. Twórca projektu wystawy naukowej dla dzieci w Holandii, wystawy o nowych technologiach Move Fab w Hiszpanii, wystawy objazdowej dla osób niewidomych „Poczuj Sztukę”, wystawy górniczej w Kopali Soli „Wieliczka”. Współpracuje z Kopalnią Guido, Urzędem Miasta Zabrze, Urzędem Miasta Mielec przy tworzeniu koncepcji i nadzorze nad produkcją przestrzeni interaktywnych.


Magdalena Wierzańska

Pedagog, mediator, trener, metodyk, researcher – wykorzystuje metody kreatywne do dydaktyki, projektowania oraz komunikacji ze społeczeństwem. Ponad 10 letnie doświadczenie pracy trenera z każdą grupą wiekową, doświadczenie pozyskiwania opinii publicznej, projektowania narzędzi i pobudzania do dialogu. W obszarze edukacji pracowała m.in. nad zagadnieniami nauczania i wychowania poprzez inspirację i kreatyność bezpośrednio z młodzieżą jak i animatorami edukacji (Zintegrowany Model Kulturoterapii, program wolontariacki Projektor – KLANZA, współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci). Metodą design thinking miała okazję pracować podczas Design Thinking Week Kraków, projektowania kultury organizacyjnej FLIK, szkoleń otwartych i zamknietych dla stowarzyszeń i firm. Obecnie zaangażowana w projekt przestrzenny Dni Dizajnu w Stalowej Woli "Zmieniam miasto", projekty Fundacji Laboratorium Innowacji i Kreatywności (Creative Cracow).


Agnieszka Pisz

Pasjonat ruchu maker, współorganizator Makerspace Krakow - oddolnej inicjatywy mającej na celu zaangażowanie społeczności miasta w rozwiązywanie problemów miejskich metodami design thinking oraz z wykorzystaniem nowych technologii. Współtwórca Klubu Szalonych Wynalazków, prowadzi warsztaty technologicznego majsterkowania dla dzieci, działając w duchu konstruktywistycznej teorii nauczania. Od jedenastu lat fotograf-artysta. Wyznawca działań w sztuce i designie na rzecz rozwoju społecznego. Od dwóch lat współpracuje nad różnymi projektami z pogranicza innowacji społecznych I edukacyjnych z firmą KarekDesign.
Aktualnie studentka School of Form na kierunku Design Management (zarządzanie innowacją).
Absolwentka Krakowskich Szkół Artystycznych na kierunku Visual Merchandising oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku kulturoznawstwo międzynarodowe. Miała także okazję studiować Sztuki Piękne na Universidad de Castilla la Mancha w Hiszpanii.


Viet Ngo The

Kształcił się z pogranicza projektowania i antropologii na Glasgow School of Art i Kyoto University of Art & Design. Jego mocną stroną jest znajomość i doświadczenie z różnorodnymi procesami projektowymi, technikami Design Thinking i badaniami.
Pozwala to na dokładne zgłębienie dowolnych tematów codzienności i zbieranie cennych informacji, ktore pomagają w projektowaniu usług, produktów, a przede wszystkim innowacji.
Viet pracował m.in. w projektach Ministerstwa Edukacji Szkocji, Speckled Computing + University of Edinburgh, Enabled by Design. Prace Vieta mozna bylo zobaczyc w Milanie, Helsinkach, Kyoto i Glasgow.